Wednesday, September 22, 2010

Raya..Raya..Raya..

Assalamualaikum semua...rindu sama saya tak??hehe..lama tol tak hupdate..sumpah!!aku rindu + gian nak menulis blog tapi disebabkan hal2 yang tak boleh nak dielakkan terpaksa la saling tunda menundakan hari..ahakss...

Hari ni dah masuk syawal yang ke 13..dah tak da lagi kanak2 riang datang beraya..bukan nak beraya sangat pom dorang tu..nak duet raya je sebenarnya..sebab dulu2 time aku kesyil2 pom aku macam dorang gak..hehe..tanpa belas kasihan, aku suh dorang habiskan semua laksa (raya pertama rumah aku wat laksa), setitik kuah pom tak boleh tertinggal..air pom mesti habiskan juga..kesian kanak2 riang tu..dah seronok mendera baru aku bagi duit raya..tu pom kena salam tangan aku sambil cakap terima kasih kakak..laksa kakak memang sedap.. (ayat2 yang terkemudian tu aku reka sendiri..tak baik mendera jiwa kanak2 walopom aku tau laksa mak aku memang sedap..ahaks..)

Raya tahun ni tak berapa best coz raya bujang trang tang tang..abang dan kakak aku yang dah kawen sume raya rumah mertua masing2..yang tinggal kat rumah cuma teruna dan dara je..sunyi je rumah coz tak de suara budak2 terjerit pekik gurau2+gaduh2..

Lepas sembahyang raya kitorang pergi rumah abah..dah lama tak pergi rumah abah..rindu sangat2 kat abah..dah 2 kali raya tak dapat beraya ngan abah..rumah abah dah cantik..dah ada penambahan baru kat rumah abah..seronok je tengok..bulan puasa hari tu, abang aku dah tempah batu nisan nak letak kat rumah abah..cantik je aku tengok batu nisan tu..kitorang baca yassin untuk abah sebelum balik rumah..semoga abah dicucuri rahmat..al-fatihah..

Kesimpulannya, raya tanpa abah sangat tak best coz lepas abah dah tak ada..sedara mara, jiran tetangga pom dah kurang datang beraya..hurmmm..yang penting aku masih ada emak..tak dapat dibayangkan kalo beraya tanpa emak..i lurve u emak..mmmuah3x...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...