Wednesday, September 22, 2010

Fesyen Tudung Menjana Transformasi

Assalamualaikum semua...Kaifa halukum?? (Hehe..lama tak praktik cakap arab..dah berbelit dah lidah ni..hukhuk)..

Entry kali ni more to pesanan ikhlas yang akan menambahkan pahala saya dan anda semua..ececeh..bahasa pom dah bertukar..dari "aku" tukar jadi "saya"..maklumlah nak wat amal kebaikan bahasa pom perlu baik..tapi kenapa ngan Allah  kita cakap "aku"..contohnya, "ya Allah..aku memohon kepadaMu....." sampai sekarang saya tak tahu jawapannya.. zaman belajra dulu ada sorang ustaz aku saya tanya soklan camtu jugak..kalo cakap "AKU"  itu tak elok dan kasar kenapa bila minta tolong ngan Allah kita gunakan "AKU"..sedangkan minta doa mestilah kena cakap lembut2 kan...hah..fikir2..dah dapat jawapan, bagitau aku saya ye..

Fokus utama entry kali ni tentang fesyen tudung Menjana Transformasi..(tajuk entry lebih kurang sama ngan tema merdeka tahun ni..huhu) ada orang paggil tudung tu tudung express, tudung lekap, tudung ariani, tudung jangan pandang belakang (dah macam nama movie hantu lak..huhu)..walaupom tudung tu diberi banyak nama tapi aku tetap akan panggil tudung bibik..hahaha..

Ok..kat bawah ni, tudung yang pengantin tu pakai maybe salah satu brand tudung yang saya sebut kat atas tadi..kat sebelah tu pulak gambar birawati..gambar ni masing2 ngah pakai tudung..nak tau perbezaannya baca kat bawah yer..ohhh..sebelum terlupa..info2 ni saya dapat dari fesbuk member saya =)

  haaa... ni fesyen bertudung zaman sekarang yang orang2 tertentu bangga2kan...!!!

Hadis nabi :"Barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka".. – riwayat Abu Daud..

RAMAI MASIH BELUM MENGETAHUINYA, JADI SAMPAIKANLAH KPD MEREKA...

Wahai wanita, janganlah kamu memakai tudung yang dibutang atau di pin di belakang sehingga menampakkn bentuk leher di hadapan..gayanya tak ubah seperti birawati kristian Laknatullah... Jauhilah dari memakai sebegini...agenda kafir laknatullah itu sangat halus sehingga kita tidak sedar, ketahuilah wahai manusia sekalian...agenda kafir Laknatullah untuk menyesatkan wanita Islam.. Adakah ini suatu kebetulan..? sememangnya agenda Kristian itu amat dahsyat utk menjahanamkan umat Islam..Mungkin ramai yang tidak mengetahuinya...sebar2kan lah.. selamatkan wanita Islam..Allah..Allah..Lindungi kami..

Setelah membaca info ni apa tindakan korang..nak terus pakai or buang je..

p/s: Bila saya try pakai tudung macam tu, kakak2 saya kata macam "bibik"..that's why saya panggil tudung bibik..terima kasih kat kakak saya sebab cakap camtu walopom ayat die kedengaran macam nak kondem kan saya.. kalau dia tak cakap camtu mesti skang ni almari saya penuh ngan tudung bibik..ahakss..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...