Wednesday, August 4, 2010

Kembali berjuang

salam semua..mmmuahh kat pipi kanan and kiri korang 15x..hari ini aku cukup tidur so bolehlah nak mmmuah-mmmuah kat korang..setelah dibilang, ditambah, didarab dengan jari aku yang kontot ala-ala gebu ni maka cukuplah 6 hari aku kembali mengganggur..perkataan yang sangat sinonim dengan mahasiswa zaman sekarang..hukhuk..

Hari khamis yang lepas bertarikhkan 28.7.10 maka tamatlah riwayat aku sebagai guru ganti kat SMAMAM..hukhuk..sedih gak nak tinggalkan students aku yang ala-ala students mithali ni..hihi..walopom sedih tapi tak da maknanya aku nak nangis tahap meroyan sambil hentak-hentak kaki..aku kan cool orangnya..so sentiasa tersenyum..siap amik gambar pelbagal rasa lagi tu..next entry aku letak gambar tangkap leleh aku dengan students aku yang agak sengal + sporting..erk..dorang jadi camtu sebab cikgunya pom ala-ala sengal and sporting terlajak..haha..

Sekarang ni dalam proses kembali berjuang mencari kerja..susah betul nak cari kerja skang ni..Ekceli,aku malu sebenarnya nak memeriahkan ladang anggur ni..yela, duduk kat umah,kerjanya makan, tidur, tengok tv...tak produktif langsung..sampaikan semua citer kat dalam tv tu aku belasah tengok..tak da kerja punya pasal bil elektrik bulan ni sure naik..and awal-awal lagi mak aku dah pesan kalo bil bulan ni naik luar biasa dari bil-bil bulan lepas maka secara otomatiknya aku yang kena bayar..hukhuk..tapi,aku kompem yang emak aku gak kena bayar..al maklumlah,anak dara dia yang sorang ni mana ada duet..tapi kompem setakat 50/50 jela..mane tau bulan depan ceti tagih hutang..hehe..emak aku la tu..

Minggu depan dah nak puasa..ni tarikhnye,11.8.2010,rabu, 1 ramadhan..so, bulan ramadan yang indah lagi berkat ni aku nak puasa penuh..erk..boleh ke penuh???hehe..yang penting aku nak khatamkan quran bulan puasa ni..insyaAllah..dan nak tambahkan amal..
Tetibe lak nak wat statement saya sayang abah..saya sayang emak..saya sayang my family..saya sayang kawan2 saya..saya sayang semua readers..tapi korang sayang aku ke?? tu tak penting, yang penting Allah sayang saya..buktinya, saya masih hidup di bumi bertuah ini untuk menambahkan amal yang semakin kurang dan diberi peluang untuk bertaubat atas dosa2 yang dilakukan..terima kasih Allah :)

2 comments:

Hjh Norhaniza bt Ismail said...

akak nak offer keje kat hang ni?jd baby sitter anak2 akk?wat do u think?hehehehe...still available hahahahaa

EIGHT IS SAMANIAH said...

lmbt lak bce komen akak ni..maaf sgt2...alhamdulillah sy dh dpt keje kat n9..keje ape..nantikan ye..kejenye mcm klaka ckt coz x brape sesuai ngn muka sy ni..hikhik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...