Thursday, November 25, 2010

Hello..You Have One Missed Call ('',)

Kalau perut rasa kenyang hati gumbira...baru lepas mentekedarah maggi kari extra pedas..memang berbaloi baloi pedasnye..suke suke...sape tak suke pegi main jauh jauh..haippp..

ohhh terlupa....(sambil tepuk dahi)
Assalamualaikum semua...

Nak tanye ni..dalam hidup korang, pernah tak korang wat something yang memalukan diri korang tanpa disedari dan disengajakan oleh diri sendiri..Hokeih, aku dah angkat tangan ni....aku penah..aku penah..* tulis sambil mengangguk kepala*...Entry kali ni aku ni cerita something yang boleh dibuat pengajaran oleh korang
-sila jangan tiru sketsa ini..bahaya untuk diri anda-..tetibe..haha

Aku ingat lagi, time tu cuti semester..so, kalo dah cuti semester comfirm lah balik kampung jumpa orang tersayang..nak pulak cuti semester jatuh time cuti sekolah, memang riuh rendahlah rumah..penuh dengan adik badak badik aku yang ada macam macam spesies perangai..otomatiknya berganda gandalah aku punye malu..tak patut..tak patut * sambil geleng geleng kepala*

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tempat kejadian : Teratak Bahagia *Rumah Saya laa..*
Masa Kejadian : Tak dapat diingati dengan baik
Watak : Mangsa = aku / Pemangsa = ???

Cerita pun bermula...

Eh..ada missed call la..waa, dalam hati berbunga bunga coz aku ni jarang dapat call just mesej je..bajet la konon..aikk..ni nombor sape..otak berkata macam biasa tengok je nombor ni..xpe la try tanya kot2 la tu nombor kawan aku..dalam hati sebaliknye pulak..hati berkata try la mesej dulu mane tau tu nombor lelaki kacak..cuba je la weh sebab aku ni jenis yang amat suka bertanya, kang sesat jalan susah lak..


Aku : Salam...tadi awak ade call saya eh..ececeh, intro mesti baik tau..digalakkan :)
???  : wslam..eh, mana ade saya call awak, awak silap orang ni..

Time tu dalam hati gembira gila sebab mesej telah dilayan..tak pe2, perjuangan perlu diteruskan coz nak tau die ni boy or girl..kalo girl aku tak mesej dah..memang gatal..haha

Aku : Awak ade call la tadi..kalo tak camne saya boleh tau nombor awak ni...
???  : betul tak de..kalo ada saya minta maaf ye..oh ye, awak ni laki ke perempuan?

Kembang hati aku weh..mesti die nak kenal aku ngan lebih rapat ni..balas jangan tak balas..dengan perasaan shy shy cat aku pon jawab..

Aku : mestilah perempuan..awak perempuan gak ke? (saja tanya camtu..nak amik hati..haha)
???  : Laki la..Nama awak apa??

Masih dalam perasaan yang gatal..tengah tergeliat gatal macam ulat bulu aku pom bitau nama aku...

Aku : Nama saya Samaniah...

Tetibe...................

??? : Woi bangang..

Terkezut aku bile dapat mesej macam tu..pastu aku pom belek la nombor yang tak dikenali tu lame2...tibe2 aku dengar suara adik aku kat ruang tamu baca semua mesej aku...haa sudah, camne dia boleh tau..bile die gelak macam nak terberak baru la aku tau yang nombor tak dikenali tu sebenarnya nombor die..ciss, lahabau tol..memang malu sampai nak menyuruk muka dalam peti ais je rasanya...malunye :(

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sebelum Kejadian ..

Pagi tu aku macam cicak pakai kasut, berjalan satu rumah cari aku punya handphone..aku ni memang jenis yang salu lupa kat mane aku letak handphone..jalan terakhir, aku amik handphone adik aku lantas (ayat skema) call handphone aku..tapi still tak jumpa gak kat mane handphone aku berada...ah..tension2..tup2 lepas masak bila nak masuk dalam bilik aku terperasan handphone aku ada kat atas almari je..cisss...so korang fikir sendirila camne aku oleh mesej macam orang gatal ngan adik sendiri..

*moral of the story..sila simpan nombor telefon adik adik anda atau orang yang berada di dalam rumah anda untuk mengelakkan berlakunya kegatalan mesej..sekian..malunyer...

p/s : masih mengganggap dia sentiasa ada dekat dengan saya :(

1 comment:

Qeen said...

hahahaha.....cam ne leh jadi camtu??? nasib baik x kena kutukan dan sumpahan.... hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...