Sunday, January 23, 2011

Semuanya Nak Cepat

Assalamualaikum semua...semoga sentiasa sihat..

Hei..hari isnin ni me dah kena daftar masuk maktab IPG Kampus Perempuan Melayu..doakan me semuanya berjalan lancar ye..

Seminggu sebelum daftar ni me very quite busy la..haha..mana taknya, dalam masa seminggu me perlu x-ray..medical check up..buat pengesahan bagai..pos sana sini..omaigod..nasib baik me masih bernafas lagi..penat tau..balik kampung macam tak da nikmat je..awal malam dah tido..pastu pukul 2 3 pagi dah terjaga..double recheck borang lagi..oh..me memang suka buat recheck berkali kali..haha..

Pastu penat memikirkan sapelah yang berhati mulia nak hantar me ke Melaka..dah la tak ada sedara mara kat sana..sob..sob T_T..my sis dah offer nak hantar tapi dia tak tau jalan la pulak..akhirnya, nasib baik abang yang kat nogori tu sanggup amik cuti nak hantar adik kesayangan dia ni..

Yang paling memeningkan kepala, baju kurung me la..me memang tak dimanjakan dengan baju kurung..bukan bermaksud me ni tak suka pakai baju kurung tapi me ni bukanlah pengumpul tegar baju kurung..cukuplah setakat ada baju kurung baru time raya je..dulu waktu belajar kat USIM pom me hanya ada tak sampai 10 helai pom baju kurung dalam loker..bila pergi kelas memang ulang pakai baju yang sama aje..sampaikan ada sorang mamat ni tegur me tak basuh baju sebab paki baju yang sama ja..please lah..saya amat mementingkan kewangian hokeh..so, dengan muka tak malunya, kakak me la yang sudi mensedekahkan baju dan duitnya untuk membeli baju kurung baru untuk me..oh..kakak me adalah orang yang paling gembira after emak bila tahu me masuk maktab..mana tak gembira ikut jejak langkah dia..kakak me ajar subjek BM and Geografi yer..

Lagi satu yang merunsingkan hati, me perlu mensedekahkan shalw me yang shantek shantek itu..perlulah disedekahkan kat kakak and adik me..dorang awal awal dah sound, nak jadi ustazah kenalah jaga imej sebagai ustazah..seluar jeans tu simpanlah dalam peti sejuk..tapi shawl2 yang labuh memang me simpan..nak gak pakai kalau nak beli belah tingkap..haha..oh ya, mak pom turut menyumbangkan baju ye..terima kasih emak..memang gojes la anak emak ni nanti..tehee..

Yang ni paling memenatkan hati..kat maktab me tu semua girl la..alaaa.tak semangat la nak belajar camni..tak aci la dorang hantar me kat situ..sila percaya saya ustazah yang bermata keranjang..haha..bukanlah, me budak baik tau..tak percaya p tanya emak me..

Yang ni me paling tak puas hati..kebanyakan orang tanya, kat sana amik kos ape..then me cakaplah pendidikan Islam Pendidikan Khas..pastu dorang cakap..hurm.patutlah senang nak dapat sebab amik pendidikan khas..siap kena kutuk kaw kaw lagi..hello..kalau tak usaha boleh ke me sampai ke tahap ini..dah la me ni memang malas belajar..emak me cakap, biarlah dorang nak cakap apa pom..susah mengata, senang pom mengata..susah duk kampung ni..duk kat hutan best kot..pasni nak ajak emak wat rumah dalam hutan la..kawan dengan beruk tiap tiap hari..


p/s: 'me' kata ganti bagi 'aku'..nak jadi ustazah bahasa perlu bagus rite...*tak tahulah sampai bile boleh bertahan tulis 'me'..nak tulis saya macam abnormal lak..haha~*


8 comments:

Miss Sunshine said...

Saya setuju.. Nak jadi ustazah.mmg kene jaga imej...
Kalau kita buat salah sikit, org akan mengata seolah2 kita ni jahat sangat, pada hal mereka pun buat salah yang sama jugak..
Buasalah bukan mudah nak jadi Muallim, Mursyid, Muaddib, Mudarris dan Murabbi
Gud luck di IPG Kampus Perempuan.. Antara IPG tertua di Malaysia. Takpe, kejap je kat maktab, nnti dah masuk sekolah... blh jmpa pelbagai jantina.. Ahaks..

Selamat bertemu di arena pendidikan.

EIGHT IS SAMANIAH said...

miss matahari:sebut je ustazah, otomatik dlm kepala dorang yg ustazah ni mesti pakai tdg labuh..ustzah perlu baik segalanya...walhal manusia mcm sy ni alpa banyak..gelaran ustazah mmg betul2 takjub kat malaysia ni..

terima kasih..selamat bertemu jua~

Miss Sunshine said...

Same subjek dgn awak jugak.. Pendidikan Islam tapi bukan j-QAF.
Dulu masa mula2 masuk mktb, sy tak pakai tudung labuh jugak.. sume pun mcm dah bercakap2. tapi makin lama kita kene belajar perbaiki diri. tak semestinya tudung labuh, tetapi melabuhkan tudung dan menjaga penampilan sesuai dengan profesion. takpe, jgn risau.. yang penting niat ikhlas ok..

EIGHT IS SAMANIAH said...

ok..time ksh cik matahri..akan di praktikkan kata2 awak itu..dan yg plg ptg ikhlas :D

hamzah ian said...

tulis gua lu okey gak. haha

Ain Zulaikha said...

wow bakal jadi seorang ustazah :) semoga apa yang di hajati tercapai.. n betul tu, kena jaga imej dan personality supaya dapat jadi contoh dekat anak2 murid nanti..

Hjh Norhaniza bt Ismail said...

congratulations dek 8

Ain Zulaikha said...

wah dah lama tak datang sini, hehe sama lah kita busy je memanjang.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...