Friday, January 14, 2011

Dah Lama Rasanya Tak Menangis

Assalamualaikum readers..May Allah bless you whenever you go and whatever you do :)

Korang masih ingat tak bila kali terakhir korang menangis..sila angkat tangan dengan pantas hokeh..

Aku masih ingat yang kali terakhir aku menangis bila nak berpisah dengan emak..berpisah sebab terpaksa kerja jauh jauh dengan emak..mengada ngadakan aku..even aku bukan anak bongsu tapi sebagai anak aku tetap akan rasa sebak sampai nak menangis T_T..ko ingat anak bongsu je ke yang boleh ngada ngada nak menangis ni..Ohh terlupa..paling latest aku menangis sebab bf aku meninggal dunia..al fatihah to him..

Dulu dulu aku sangat suka menangis..sikit sikit nak sentap..sekarang pom masih sentap juga..pastu sakit sikit pom menangis nak emak and abah..beriya telefon dorang mengadu domba cakap yang anak kesayangan dorang ni tengah sakit menanggung selesema je pom..hahaha..eh, bukan2..aku taklah mengada sangat sampai nak mengadu sakit yang simple2 ni..sakit kronik baru call dorang tau..sila percaya kat aku..

Kalau ada benda yang nak dikongsi pom aku lebih selesa ada bercerita dengan my parent dari orang yang tak berapa aku nak mesra..bercerita dengan dorang lagi best and happening gitu..tehee..

Sekarang ni aku sangat susah nak menangis..aku ingat lagi masa tu aku join kursus..akhir kursus tu ada la tayang short video yang sedih tapi aku dengan mantain otai boleh tak menangis..sungguh tak percaya dengan diri aku..selalunya kalau bab air mata ni akulah ratu..tehee..

Sebenarnya aku jadi tak berselera nak menangis selepas kehilangan abah..entah la..lepas abah pergi emosi aku jadi kuat walaupom dalam hati tu dah berdendang lagu sedih ratapan pilu tapi sedaya upaya menahan tak nak menangis..dulu dulu waktu abah masih ada memang aku suka menangis..bab emosi memang bagi kat aku..nak dikatakan menangis tu adalah hobi aku..sebab abah sangat manjakan saya hokeh..tapi sekarang tak lagi..sejak abah dah tak ada aku rasa tak best nak menangis..sampaikan ada sorang member aku ni cakap kalau dah sdih sangat lepaskan jela..tak dosa pom kalau menangis..

Sejak abah dah tak ada rasa macam kosong je hidup ni..memang yang lain masih ada tapi tak sama dengan abah..apa apa pom saya masih ada emak..dan masih boleh bercerita dengan emak..menangis depan emak and tidur dengan emak ..wee..sila jangan jeles.. :)




Sayang emak dan abah..alfatihah untuk abah..

3 comments:

Farhanah Sabdin said...

alfatihah utk ayah dan bf awk... something yg terjadi tu mematangkan kita... kan? :)

EIGHT IS SAMANIAH said...

alfatihah..tq ana..
memang semua yg terjadi lebih mematangkan diri..itu mmg tak dinafikan :)

Areyoudys said...

as salam..
takziah buat bf dan abah..
moga2 mereka aman di sana..ameen..
oh ya.pertalian antara anak dan ibu bapa tidak akan putus selagi kita mendoakan kesejahteraan mereka.walaupun mereka telah tiada.sekurang-kurangnya kita mengurangkan beban mereka disana.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...