Friday, December 3, 2010

10 Sebab Saya Sayangkan Diri Saya

Siapa tak sayang diri sendiri jangan baca tau..Entry ini hanya layak dibaca bagi mereka mereka yang saling menyayangi diri masing masing atau pom yang menyayangi diri aku sahaja..lalala~

*sekadar ingin menayang*

10 Sebab jer..

1. Sebab aku seorang yang selamba..otai..dan rockers..*menurut kata kawan2 aku dari sekolah rendah sampai la dah   masuk unibesiti, termasuk la pensyarah aku*..Selamba n otai tu aku masih boleh terima lagi tapi part rockers tu aku dah mula kompius 95 darjah celcius..tak apalah sedangkan lidah lagi tergigit ini kan lidah manusia yang tak bertulang..kalau tak faham sila rujuk kamus yo

2. Sebab aku seorang yang pembersih dan pengemas..akan datang aku nak up lagi satu benda..pandai masak lak..entah bila nak majukan diri dalam industri masakan ni..

3. Sebab aku ada wajah yang unik..aku ada muka yang panjang macam jagung rebus..dan aku juga ada mata seperti ikan buntal..yang ni kakak aku cakap..dia selalu ejek mata aku macam mata ikan buntal..tapi aku anggap tu sebagai pujian tau..*pitam*  =,=

4. Sebab mulut aku sangat aktif bertanya..bak kata orang2 tua sediakan payung sebelum hujan..tu pasal aku perlu banyak bertanya..kang bila segan nak bertanya tak tahu jalan maka bila hujan dah tak ada payung..korang buat buat faham jela..aku pom pening apa yang aku tulis ni..*blur*  (*0^)

5. Sebab aku sangat suka memprotes atau dalam bahasa jawa berleter..huahua..sila jangan jadikan saya sebagai kekasih anda..woop.kejap2..berleter kat sini bukan macam opah2 korang ye..aku ni kan pengemas orangnya so, bila aku nampak je kekotoran atau ketidak kemasan secara otomatik aku akan memprotes sambil hentak2 pinggan..sila jangan tiru aksi ini di rumah..

6. Sebab aku ada suara yang high volume..sesiapa yang terasa dengan aku sebelum ni, aku minta maaflah..kadang2 korang tersalah tafsir volume suara aku..tak pasal2 merajuk tetibe..kadang2 mereka mereka ini tanya aku dengan suara yang lemah gemalai tapi dijawab pula dengan suara bak guruh..aku dah biasa la kat rumah cakap kuat kuat..tak best langsung cakap slow2 macam ayam tertelan telur sendiri je bunyinye..telinga aku pom geli bila aku cakap slow..*selalu kena tegur..eh, ko ni tak gheti2 nak cakap slow sikit ke..dari luar dah dengar suara ko*..hoho..ampun ya semua.._dengan guru2 n ibubapa je suara aku bak buluh perindu..

7. Sebab aku suka tolong emak aku..*Tak perlu disertakan sebab..kang dikira riyak lak*

8. Sebab aku ada anak sedara yang comel lote..kalau tak ada aku, tak ada lah sesape yang nak melayan basuh punggung dorang..kenapa mesti aku..sebab adik aku dah warning awal2 lagi kat dorang bila nak basuh punggung panggil cik atun..durjana kamuu...tapi tak apa, practice makes perfect ..ada mak kisahhhh *sila baca dengan lenggok pondan*

9. Sebab nama aku Samaniah..nama yang senang diingati..tak percaya sila tanya lecturers n members aku..terima kasih kepada yang memberi nama..

10. Sebab aku tahu korang sayangkan aku..so perlulah aku sayangkan diri aku juga..hasilnya terciptalah entry baru untuk korang..perasan yang amat..*blushing*

p/s: Yang tua dihormati..yang muda disayangi..yang baby diciumi..auummm..meowww~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...