Sunday, December 12, 2010

Tutorial :: Saya nak tag awak lah ::

Salam and Hello semua..aku nak sambung tutorial ni..[tutorial ni pom korang dah tahu..tapi aku tetap nak bitau pada yang belum tahu]..sesape kutuk, aku lempang lelaju..haippp

[Bahagian 2]
  • Kebanyakan contest/giveaway mesti suruh korang tag tiga atau pom lebih kawan kawan korang kan..so, meh sini aku nak tunjuk cara cara nak tag orang..hehehe..

  • Memula pergi kat bahagian Link * mata anda sila pandang ke atas jap kat bahagian sederet dengan tempat nak upload gambar and nak tukar tukar color tulisan *..haa, tekan kat situ pastu ada la kuar statement suruh isi kat ruangan Text to display dan Link to ..korang wajib isi benda benda ni tau

  • Ruangan Text to Display adalah ruangan yang korang boleh tulis nama nama yang korang nak tag..contoh aku tulis  Qeen Sha [Tak boleh klik lagi sebab aku tak letak link/url si Qeen Sha ni lagi =p]

  • Pastu pergi kat ruangan Link to then letak url sesape yang korang nak tag [http://qeensha.blogspot.com]<-----*inilah url*..mudah kan...contoh macam aku buat ni.. "saya nak tag Qeen Sha"..sangat easy kan..

  • Perlulah diingatkan blog ni bukan macam fesbuk..bila orang tu kena tag dah boleh tau sebab ada kuar kat wall profile dia kan..kalo korang dah tag orang kat dalam blog korang, korang perlu menghebohkan kat shoutmix orang yang dah kena tag tu..kalau dia tak ada shoutmix, ringan kan tangan hulurkan bantuan tulis kat entry komen dorang yang terlatest..

Feel free..sila baca [Bahagian 1]

4 comments:

Qeen said...

tq2... memang berguna....perlu study ngan lbh tekun lg nih....

Unknown said...

One of the truly best blog..

www.fdausamad.blogspot.com

Baca 3-4 entry lepas tu mesti jadi ketagih!

i m not kidding..blog brader ni memang awesome!

Sharing is caring!,
Kalau best..sebar pada kawan kawan ya!

Unknown said...

salam
wah makin active berblog nampak skrg. good. he
aktiviti mentag ni memang cepat naikkan trafik, selalu la komen juga kat blog kawan2 kita. komen kat blog jun bebanyak pon ok jugak, he.
saman, ubah sikit Comment As kat bawah ni, tambah kepada ruangan name n url. ada pilihan sape2 yg tiada akaun blogger unt comment. he
have fun.

MIss Sunshine said...

Salam.
Thanks for the info..
Sangat berguna untuk org yang baru mcm saya ni...
Memang buta IT..
Thanks ye.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...