Tuesday, December 14, 2010

Tips Untuk Pergi Interview

Assalamualaikum semua...dah mamam belum..kalau yang belum tu pergi mamam cepat..haiiip..

Sebenarnyakan dalam kepala hotak ni duk memikirkan macam macam benda yang perlu dibawa dan dibuat time interview nanti...benda yang wajib ialah:

  • bawa diri sendiri...yang ni paling penting..kalo tak siapa yang nak ditemuduga nanti kan..hakhak..
  • bawa semua sijil sijil termasuklah semua sijil salinan yag telah dicop sahkan oleh mudim mukim kampung..
  • surat surat yang bekaitan..surat cerai tak perlu kot..haha
  • gambar sinaran pasport kegemilangan...*mencilah nak tangkap gambar bagai ni..i kan artis low profile..huahua


Hokeh..tu yang wajib..yang tak wajib pula:

  • berpakaian kemas dan shantek serta tak menjolokkan mata para penemuduga..
  • kasut bertutup..nak pakai selipar pom boleh tapi kompem lepas tu sampai surat kat rumah.."TAKZIAH..anda tidak luluh dalam temuduga"...
  • Mesti kena bawa beg..bukan beg sekolah tapi handbag hokeh..diulangi handbag atau bahasa jerman beg tangan..waaa, ni masalah paling berat..sepanjang aku hidup tak pernah aku ada handbag..jangan kata nak pakai..nak beli pom dah geli..tak reti lah nak berhandbag bagai ni..tapi kali ini aku perlu jadi hipokrit..mungkin aku perlu lupakan beg sandang oren aku wat sementara waktu ni..
  • fail..kalau boleh warna hitam..hitam itu kan menawan..harap harap hincik penemuduga akan menerima saya dengan ikhlas bukan kerana fail saya hokeh..haha

Yang Harus...perlulah bersedia dengan lebih awal..buat research sikit sikit tentang apa yang bakal ditanya nanti..yang paling penting hubungan dengan Allah perlu jaga..cuma Allah yang menentukan segalanya..oh, terlupa lak, senyum pom perlu juga ya..sesape yang rasa dia tak pandai nak senyum tu paksalah diri  senyum jugak..huhu..


*sila jangan duduk camni time interview..kurang sopan tau..*


p/s: Tatutnya nak interview..doakan saya semua..

2 comments:

Ain Zulaikha said...

nak tambah lagi.. jangan bawak family datang sekali.. hehehe kalau boleh family hantar je lah.. and kalau orang tu tanya datang naik apa.. tipu kan saje naik transport awam.

EIGHT IS SAMANIAH said...

kalau bawa family lebih bersemangat..nanti tak tahu nak jawab apa..dorang boleh tolong backup..haha..sengal lak~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...