Thursday, December 9, 2010

Hanya suka-suka..

Assalamualaikum semua...

Mood: sedang menahan kesejukan sambil menggigil tahan sejuk disertai dengan bunyian tarikan hingus..yarkk..sungguh pengotor..hurm..dah tiga hari selesema..pedihnya hidung..rasa macam nak cabutkan hidung pastu cuci guna sabun bio zip..pastu letak balik hidung tu kat tempat asal..boleh?

Sebenarnya kan..aku ni tak suka la nak cakap aku..kalau cakap dengan orang yang lebih tua dari aku, aku guna ganti diri  "kita"..dulu dulu masa kecik kecik mak salu pesan jangan cakap aku nanti malam hantu paku datang..masa tu memang percaya habis la..cuba sekarang kalau mak aku camtu, mesti ada jawapan yang membina dari anak dia yang memang banyak bunyi ni..memanglah kalau guna "kita" agak sopan dari aku tapi kalo tulis blog guna "kita" mau nya aku di cop sebagai gediks girl..ahaks..tak percaya eh, jap aku tukar bahasa untuk entry kali ni..

uhukk..*test anak tekak dulu*..sebenarnyakan kita tulis blog ni sebab kita ni minat menulis..kalau korang baca entry kita yang dulu dulu, kita ada state kan kat situ yang kita sebelum ni pernah ada blog lebih dari tiga kali..tapi waktu tu kita macam belum bersedia nak jadi blogger tegar lagi so, blog itu selalulah di anak tirikan..sampai lah ke satu tahap macam sekarang ni bila sehari tak tulis blog rasa macam tidur tak lena je..huhu..

Bak kata Aizul Marcello tangkap gambar guna hati so menulis pom kena guna hati jugak..ayat si aizul ni lebih kurang cam gitulah...so, kita menulis ni pom guna hati kita tau, kita tak suka tau nak tulis saja saja..mana tau satu hari nanti  kita boleh tulis novel berdasarkan cerita cerita kat dalam blog kita ni kan..*tinggi angan angan kita kan*..tulis blog pom boleh dapat duit tau..tapi itu hanya sampingan je..kalo dah beghibu-ghibu sebulan macam penulis blog yang memang dah memang femes, kompem kita tak cari kerja lain dah...

walau tak ada orang yang sudi membaca kita tetap nak post entry tiap tiap hari jugak even tak ada idea gempak macam  si Sepet..boleh?? eh, suka hati kita lah,kita punya blog kan..haha..

p/s: Bercakap dan menulis tak sama..memang aku tak boleh tulis guna ganti diri "kita"..geli telingo den mendongar..macam pompuan gediks la...haiipp

2 comments:

Qeen said...

x lah gediks sgt... lainlah ada body language, cam citer donut tu....

EIGHT IS SAMANIAH said...

sebb saya membayangkan smbil wat body language la jadi terasa gedik semacam je..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...